واکنش رئیس سازمان امور دیانت ترکیه نسبت به بازی های همبستگی کشورهای اسلامی

رئیس سازمان امور دیانت ترکیه با انتقاد تلویحی از عدم توجه به ارزش های اسلامی در پنجمین دوره بازی های همبستگی اسلامی در قونیه واکنش نشان داد.

رئیس سازمان امور دیانت ترکیه که در همایش بین المللی همبستگی اسلامی در قونیه شرکت کرده بود پیام های مهمی در مورد محتوای بازی های همبستگی کشورهای اسلامی ارسال کرد.

ارباش گفت: یکی از حکیمانه ‌ترین و سودمند ترین دستاوردهای همبستگی اسلامی، ایجاد سبک های منحصر به‌ فرد متناسب با اسلام در هر زمینه‌ ای و حذف رفتارهای غیر اسلامی و مغایر با اصول اسلام است.

وی گفت که اسلام؛ دانش، آگاهی و اندیشه را تشویق می‌کند و مسلمانان با الهاماتی که از این پیام‌ های جهانی دین دریافت می ‌کنند، پیوند ‌های محکمی را در هر زمینه توسعه می‌ دهند.

رئیس سازمان امور دیانت ترکیه با اشاره به اینکه مسلمانان در جغرافیای وسیعی از تاریخ، آثاری را خلق کرده اند که بشریت را در همه زمینه های علمی، هنری، سیاسی، معماری و زندگی هدایت می کند، تاکید کرد: امروز ضعف هایی در حفاظت از این میراث بزرگ و رساندن آن به مراتب بالاتر وجود دارد.

ارباش با انتقاد تلویحی از عدم توجه به ارزش های اسلامی در پنجمین دوره بازی های همبستگی اسلامی در قونیه افزود: معتقدم چنین برنامه هایی اگر با روش های صحیح و در راستای پیام های جهانی اسلام و اصول اخلاق حسنه اجرا شود، امکانات و ظرفیت های مسلمانان را تقویت و آشکار خواهد کرد. دستاوردهای همبستگی اسلامی، در نظر گرفتن مبانی اسلام، ایجاد سبک های منحصر به فرد و مناسب با اسلام در هر زمینه ای با حذف اشکال و رفتارهای مغایر با اسلام است. زمانی که از این ظرفیت ها به درستی استفاده شود، جهان اسلام این فرصت را خواهد داشت تا از ثروت های طبیعی، موقعیت استراتژیک، جمعیت جوان و پویا به طور موثرتر استفاده کند و می تواند به یکی از برترین های جهان تبدیل شود. در چنین صورتی است که می تواند خودش قوانین بازی را تعیین کند و مجبور نباشد طبق قوانین تعیین شده توسط دیگران بازی نماید.

 

منبع: سایت رسمی سازمان امور دیانت ترکیه

تاریخ:۲۴/۰۵/۱۴۰۱

کد خبر 13231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =